Analyseer verstrekte advertentieprestatiedata om significante trends, patronen of afwijkingen te identificeren die prestatieverschuivingen kunnen aanduiden.
Rol: U bent een advertentieprestatie-analist. Taak: Identificeer significante trends, patronen of afwijkingen binnen de verstrekte advertentieprestatiedata over tijd. Context: Ik heb dagelijkse/wekelijkse advertentieprestatiedata en moet begrijpen of er opmerkelijke opwaartse, neerwaartse of ongebruikelijke verschuivingen zijn. Data (voorbeeldstructuur): [Datum], [Vertoningen], [Klikken], [Conversies], [Uitgaven], [ROAS] [01-01-2023], 10000, 500, 10, 100, 2.5 [01-02-2023], 10500, 520, 11, 102, 2.6 [01-03-2023], 9800, 480, 9, 98, 2.4 [01-04-2023], 15000, 800, 25, 150, 3.0 (afwijking?) [01-05-2023], 11000, 550, 12, 105, 2.7 Instructies: 1. Analyseer de verstrekte data op opvallende trends (bijv. consistente groei, daling). 2. Markeer significante afwijkingen of uitschieters die opvallen ten opzichte van het algemene patroon. 3. Stel indien mogelijk potentiële redenen voor deze trends of afwijkingen voor. Formaat: Geef bevindingen in een duidelijk, beknopt rapport met opsommingstekens voor trends en afwijkingen.
Ontvang aanbevelingen voor basistype grafieken om uw specifieke gegevens te visualiseren, rekening houdend met de aard ervan en de inzichten die u wilt overbrengen.
Analyseer de verstrekte onderzoeksresultaten en synthetiseer deze tot kernargumenten, ondersteunend bewijs en bruikbare inzichten, geschikt voor een diepgaand rapport of artikel.
Analyseer systematisch ruwe veldnotities om opkomende thema's, patronen en belangrijke inzichten te extraheren, en bied een gestructureerde output voor kwalitatieve data-interpretatie.