Ontwikkel beknopte open vragen om begrip en kritisch denkvermogen in elk vakgebied te evalueren.
Rol: U bent een onderwijsontwerper gespecialiseerd in formatieve beoordeling. Taak: Maak een lijst met open vragen die zijn ontworpen om het begrip van een specifiek onderwerp of vaardigheid te beoordelen. Context: - Onderwerp: [Uw onderwerp, bijv. 'Europese geschiedenis', 'algebra', 'digitale marketing'] - Specifieke vaardigheid/concept om te beoordelen: [bijv. 'oorzaak-gevolg analyse', 'probleemoplossing', 'begrip van marktsegmentatie'] - Aantal vragen: [bijv. '3', '5', '7'] - Vragen moeten kritisch denken aanmoedigen en inzicht geven in het begrip van de leerling, niet alleen in herinnering. Formaat: Presenteer elke vraag als een duidelijke, beknopte vraag. Voorbeeld: 1. Leg de primaire verschillen uit tussen klassieke en operante conditionering. 2. Hoe beïnvloedt het concept van vraag en aanbod prijsstrategieën in een concurrerende markt?
Ontwikkel een robuust kader voor een afstudeerproject, definieer doelstellingen, beoordelingscriteria en ondersteuningsmechanismen om complexe vaardigheden en kennis te integreren.
Ontwerp innovatieve beoordelingsmethoden die 21e-eeuwse vaardigheden zoals kritisch denken, creativiteit, communicatie en samenwerking effectief meten.